Sunday, February 4, 2007

Vancouverin saarella

Terve. Tulimme just Vancouver Islandilta, Victorian kaupungista, jossa olimme yhden yön. Harhaanjohtavasti Vancouverin kaupunki ei sijaitsekaan samaisella saarella.. Victoria on Brittiläisen Kolumbian pääkaupunki, varsinainen monarkian kehto. Matka täältä sinne kestää parhaimmillaan nelisen tuntia, vaikka etäisyyttä onkin vain noin sata kilometria. Victoria oli sateesta huolimatta varsin viihdyttävä ja kauniin siisti kaupunki täynnä kauppoja ja kahviloita. Seisoessa yhdessä kohti pystyi parhaimmillaan näkemään kolme starbucksia aivan lähekkäin..

No anyway, reissuun lähdettiin eilen yhdessä aussien kanssa heti aamusta. Victoriaan saavuimme noin klo. 2.00 päivällä. Suomeksi siis 14.00. Kävimme tsekkautumassa Super8-hotelliimme jonka jälkeen pyörähdimme kylillä katselemassa kaupunkia. Illalla kävimme syömässä "funkyssa" meksikolaisessa ravintolassa, jossa oli sikahyvää ja edullista ruokaa! Itse kaupungista näiden kahden vajaan päivän aikana ehdimme katsoa vain kylän keskustan, pari puistoa sekä Royal Museum of British Columbian. Museon liepeillä oli runsaasti aitoja toteemipaaluja, museon yksi osastokin oli omistettu alkuperäiskansalle. Kokonaisuudessaan museo IMAX-teattereineen oli todella hieno ja mielenkiintoinen. Yhdelle osastolle oli muun muassa rakennettu 1800-luvun kaupunkikuvaa juna-asemineen, posteineen ja elokuvateattereineen.

Victorian keskusta on melko viihtyisä ja jonkin verran siistimpi kuin Vancouverin. Asukkaita kaupungissa on 330.000. Kaupungin varsinainen turistikausi on yllättäen kesällä, jolloin kahvilat täyttyvät matkailijoista. Mekin varmastikin käymme katsomassa Victorian kukkaloistetta myöhemmin keväällä ajan ja budjetin niin salliessa.

5 comments:

Heikki&Tiina said...

Kansa kiittää:) Hyviä kuvia ootte ottanu!

Jutta said...

Myöskin kansalainen Argillander kiittää! Tästä on tullut tällainen tapa käydä aina kurkkaamassa mitä kanukkilaan kuuluu :)Kiva tosiaan katsella myös kuvien muodossa teidän seikkailuja!

- Noora & Jukka - said...

Tänks! Kiva kuulla että joku oikeasti käy täällä kattomassakin! Ois mukava kuulla kuulumisia sieltäkin suunnasta, on ollu vähän hiljasta välillä tuon messengerin kanssa kun päivät on töissä, onneks Noora on jonkin verran ollut ilmeisesti yhteyksissä?!

No joo, nyt töihi!

-J

Heikki&Tiina said...

No teeve taas!

Tässäpä meijän kuulumisia:
flunssaa pukkaa, Hessu oli viime viikolla kipeenä ja kuumeessa, nyt sama vaivaa mua (Tiinaa). Rinteessä oltiin viime ja toissa viikonloppuna, kun oli opetusvuorot. Joitain oppilaitakin oli. Ens viikonloppuna Sahiksella taasen on sellanen vammaislaskettelutapahtuma, jossa päästään tutustumaan apuvälineisiin ja ehkäpä ohjaamaankin, mielenkiintoista. Eipä meille kummosia, keittiöremppaa suunnitellaan kovalla tohinalla. Käytiin tilaamassa uusi sohvakin ;) Palataan taasen! Jaksakaahan opiskella ja tehä töitä. Ikävähän teitä jo on, mutta on mukava katella teistä tuoreita kuvia :)

terkuttaa Tiina ja Heikki

nina said...

No kyllä mäkin käyn! Oon katellu meseä ja skypeä iltaisin mut ootte ollu hetken kadoksissa. Noorastakaan en oo kuullu mittään, pitää laittaakin heti sähköpostia. No heippa taas.